A pilóta
Anton az első világháború idején repülőgép-pilóta volt a
francia idegenlégiónál. Az Afrika északi részén, a Földközi-tenger partján
található Algéria volt második otthona, mely a franciák gyarmata volt. Az oda
települt rangos francia családoknál algír szakácsnők és szobalányok
tüsténkedtek a hatalmas palotákban, és izmos, barna férfiak végezték a fizikai
munkát a házkörül és az ültetvényeken.
Anton maga is gyakran megfordult francia-, és az imohagh
családok palotáiban, amikor a neves családból származó barátját, Charles-t meghívták
egy-egy estélyre. A díszes, boltívekkel tarkított kétszintes palotákban finom
selymekbe öltözött férfiak beszélgettek. A nőkkel nem illett szóba elegyedni,
és nem is nagyon lehetett, hiszen mindig külön ültek a férfiaktól. Ezek az
összejövetelek koránt sem hasonlítottak az franciák fényűző estélyeire, ahol a
nők hatalmas abroncsos ruhákban táncolták a keringőt, és az asztalok
roskadoztak a kaviártól és a pezsgőtől. Anton mégis szerette ezeket a kimért, szokásaikat
szigorúan betartó afrikai embereket. Varázslatosnak találta az állandó
napsütést, a homok- és sziklatengert, valamint az oázisokat. Ez utóbbit
kedvelte a legjobban, mert itt az oroszlán és a gazella is jól megfért egymás
mellett. Igaz, hogy folyamatosan lesték egymást, azonban az éltető víz
fontosabb volt számukra, néhány ezer éves ellenségeskedésnél.
Amikor beindultak a légitámadást jelző szirénák, Anton két
percen belül felkészült a felszállásra, és várta a parancsot. Bekötve várt
duplafedelesében, biztatóan odaintett társainak, és közben arra gondolt,
mennyivel jobb lenne, ha csak azért kellene repülnie, hogy valamit létrehozzon,
ne pedig elpusztítson. Ő volt a legjobb pilóta a rajban, és az egyetlen, aki
esténként az általa lelőtt gépekben ülőkért imádkozott. Nem értett egyet a
háborúval, de parancsot teljesített, és a véleményére senki sem volt kíváncsi.
Pár év múlva véget értek a harcok, és Anton úgy döntött, hogy
soha többé nem öl meg senkit és semmit. Arra tette fel életét, hogy valamit
létrehozzon, hogy az embereknek, ezen túl csakis örömet, és ne bánatot
szerezzen.
Leszerelésekor megvásárolt egy félig összeroncsolódott,
kiszuperált kétfedeles repülőgépet, és pár hónap alatt újat varázsolt belőle. A
pilótáknak ugyanis nem csak a gépek vezetéséhez és a parancs teljesítéséhez
kellett érteniük, hanem a szereléshez, a térképolvasáshoz, és ha lezuhannának,
akkor a túlélés minden csínjához- bínjához. Szerencséjére, az új gépe kétszemélyes
volt, amiről annak idején fényképeket készítettek a feltérképezéskor, így kiválóan
alkalmassá vált, hogy sétarepülésekre vigye az arra vállalkozókat, jó pénzért.
Egy darabig jól is ment minden, de aztán érezte, hogy jobb
lenne maga mögött hagynia ezt a vidéket, és lezárnia a múltat. Valamilyen
megmagyarázhatatlan érzés arra ösztönözte, hogy ne térjen vissza Európába,
hanem a másik irányba induljon. Nem akart hazatérni Franciaországba. Még nem.
Emiatt indult útnak Afrika belseje felé, ahol a Szahara végtelen
homokdűnéi után buján zöldellő trópusi erdőket, és határtalan füves
pusztaságokat csodálhatott meg a magasból. Ez a kontinens hatalmas volt, és a
civilizációnak még a nyomait sem lehetett látni. Ez a világrész még érintetlen
volt és tiszta. Hónapokon át csak repült és repült, amíg nem keresztezte útját
az angol vadász…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése